Zitat
Are there any other benefits to the change?
We can start to use the skill itself in quests and skill updates. The problem we had with the skill being the same at the total hits a player could take was that we could never really affect the skill itself. This change allows us to add things like Constitution potions, which could increase your maximum life points but not actually heal you, or add a weapon that drains your opponent’s Constitution stat as well as doing damage to them. It really opens up lots of new design opportunities that were previously unavailable. If you have any ideas on how we can use the Constitution stat, please let us know on the Suggestions - Skill forums.
Besonders das hier:
Zitat
This change allows us to add things like Constitution potions, which could increase your maximum life points but not actually heal you
Heisst also, dass man damit die Grenze des Maximums nach oben verlegen kann, also die Maximal-Anzahl an Trefferpunkten zu erhöhen, ohne zu heilen.
Beispiel:
Spieler mit HP 99 -> 990 Trefferpunkte
Spieler bekommt nen 300 Hit, also nur noch 690/990
Mit so nem Pot könnte man nun das Maximum verändern -> 690/1290
Kleiner Vergleich mit Wow:
Neuer Skill könnte "Verzauberung" werden, man könnte damit seine Rüstung verzaubern um dieses Trefferpunkte Maximum PERMANENT nach oben zu erweitern.
Hinterher gibt es Spieler mit gut 2000 - 2500 Trefferpunkten o.O
Nachteil:
Leider gibt dieses Update (so wie die letzten auch) eine weitere Grundlage für die implementierung eines Item-Shops. Jaja, muss nicht, kann aber.
Vllt. bin ich auch einfach nur zu negativ eingestellt in letzter Zeit, aber Sorgen bereitet mir das ganze schon.
Wir werden sehen was die Zukunft bringt.
MfG
Sorow